Servicegarantier

En servicegaranti talar om vad kommuninvånarna kan förvänta sig av kommunens service och tjänster. I Lerums kommun finns från och med 1 januari 2012 sju servicegarantier.

Du kan läsa mer om varje servicegaranti genom att klicka på länkarna här nedanför.
 
 
 
 
 
   
 

 

Uppfyller vi servicegarantin?

Om du vill klaga på hur kommunen lever upp till servicegarantierna kan du göra det i det formulär som finns under varje servicegaranti. Du kan också kontakta kommunens medborgarkontor KomIn, antingen via e-post komin@lerum.se eller per telefon 0302-52 20 00.
 
Om du vill ha svar på ditt klagomål måste du lämna namn och e-postadress eller telefonnummer så att vi kan nå dig.

 
Ditt klagomål blir offentligt

Det klagomål du lämnar blir en så kallad allmän handling som i de flesta fall är offentlig, vilket betyder att den får läsas av andra.

Läs mer om allmänna handlingar via den här länken.