Flodamotet: Bron över E20 öppen för biltrafik från 3 juni
Från och med onsdag den 3 juni är bron över E20 öppen för biltrafik. Trafiken regleras med tillfälliga trafikljus till och med vecka 26, den 26 juni. Följ orange skyltar på plats.

I kartan är arbetsområdet markerat i rött. Apelvägen är avstängd för genomfart.
Flaggvakter finns mellan 15.30 och 17.30.
Bron öppnar tidigare än planerat för att underlätta för biltrafiken. Vi behöver din hjälp för att trafiken ska flyta på.
Välj annan väg under rusningstid
För att minska trycket och undvika köer på E20 under rusningstid rekommenderar vi dig att välja en annan väg om du kan. Du kan till exempel använda avfarterna vid Kastenhofsmotet eller Nääsmotet.
Bygget av den nya cirkulationsplatsen vid Flodamotet beräknas vara klart i slutet av juni. Vi förstår att byggperioden kan vara besvärlig och tackar för ditt tålamod.