Kungörelse för nya avfallsföreskrifter
Lerums kommun ställer ut ett nytt förslag till avfallsföreskrifter för Lerums kommun inför ett samråd. Samrådet med det nya förslaget görs med anledning av en ny lagstiftning för bland annat insamling av förpackningar och för att kommunen inför ett nytt insamlingssystem för avfall.
Avfallsföreskrifterna bestämmer bland annat vilka skyldigheter kommunen och fastighetsinnehavare eller verksamhetsutövare har och när, var och hur avfall ska hämtas. Avfallsföreskrifterna ingår i en renhållningsordning tillsammans med avfallsplanen som varje kommun ska ha enligt Miljöbalken.
Avfallsföreskrifterna ställs ut på den här sidan under perioden 25 november 2024 till 27 december 2024. Du kan få ett utskrivet exemplar hos kundcenter KomIn, Bagges torg i Lerum centrum.
Föreskrifter om avfallshantering i Lerums kommun Pdf, 623 kB, öppnas i nytt fönster.
Synpunkter på avfallsföreskrifterna?
Synpunkter skickas till kretsloppsenheten med rubriken "Avfallsföreskrifter" senast 27 december 2024.
E-postadress kretsloppenheten: avfall@lerum.se
Typ: Anslag
Organisation: Samhällsbyggnadsnämnden
Anslaget sattes upp: 19 november 2024
Anslaget tas ned: 28 december 2024
Senast uppdaterad: