Kundcenter KomIn – etta i Sverige
Av 74 kommuner som anmält sig till en oberoende servicemätning via telefon och e-post framstod Lerums kommun som etta vid en sammanvägning av alla intryck.

Kundcenter KomIn, bäst i Sverige. På bilden samhällsvägledare Alexandra Torkilsson och David Björegren.
Helhetsintrycket omfattas av bland annat av information, svarstider, hälsningsfraser, expedieringstid, bemötande och kundcentrets tillgänglighet.
KomIn har legat högt upp i dessa mätningar tidigare år och nu är vi överst. Det bevisar att det systematiska kvalitetsarbete vi lägger ned ger effekt. Jag har så otroligt kunniga, lojala och servicemedvetna medarbetare, säger enhetschef Yvonne Sjöberg.
Kundcenter KomIn har särskilt suveräna betyg för kvaliteten på informationen, bemötandet och engagemanget. Dessa parametrar har så höga siffror att de något längre svarstiderna på telefon inte drog ned det slutgiltiga resultatet: ingen annan deltagande kommun var bättre.
Undersökningen gjordes av det oberoende undersöknings- och rådgivningsföretag Profitel under september-oktober 2021. Undersökningen motsvarar tidigare års mätningar under namnet KKiK, kommunens kvalitet i korthet.