Nu är Lerums kommuns nya webbdiarie igång
Nu är det klart - det nya webbdiariet är lanserat och kan nu användas av allmänheten. Det var efter ett inkommet e-förslag som kommunstyrelsen hösten 2022 beslutade att införa ett webbdiarium.
I webbdiariet kan du se information om diarieförda ärenden och handlingar, registrerade från och med 1 januari 2024. Du kan se information från följande instanser:
- kommunfullmäktige
- kommunstyrelsen
- kommunstyrelsens arbetsutskott
- samhällsbyggnadsnämnden
- utbildningsnämnden
- kultur- och fritidsnämnden
- stöd- och omsorgsnämnden.
I webbdiariet kan du se rubriker för registrerade ärenden och handlingar. Du behöver kontakta vårt kundcenter KomIn för att begära ut handlingarna. Kontakta kundcenter via e-post.
Rubriker för handlingar som innehåller känsliga personuppgifter eller uppgifter som omfattas av sekretess kommer inte att publiceras.