Flodamotet byggs om – bron över E20 stängs av för biltrafik
Från och med torsdag den 28 maj är biltrafiken avstängd på Floda allé, på bron som går över E20. Avstängningen gäller fram till mitten av juni, men ändrades redan den 3 juni. Omledningsvägar finns och är markerade med orange skyltar.
Välj om möjligt en annan väg vid rusningstid, till exempel via avfarterna Kastenhofsmotet och Nääsmotet.
Vi förstår att byggtiden kan vara besvärlig och tackar för ditt tålamod.
Bilar och lastbilar följer orange vägvisning
Buss i linjetrafik, räddningsfordon, gående och cyklister berörs inte av avstängningen, utan kan passera bron.

Om du kommer från Göteborg på E20 och ska norrut över bron:
- kör av vid Kastenhofsmotet i stället för Flodamotet
- eller kör av vid Nääsmotet och tillbaka på E20, välj sedan avfart Flodamotet
- eller kör Floda allé, Södra vägen, passera Höga bron och ta Högavägen.
Om du ska av från Stockholm E20 och söderut:
- kör av vid Nääsmotet eller Kastenhofsmotet i stället för Flodamotet
- eller ta Högavägen, passera Höga bron och Södra vägen.
Trevägskorsningen byggs om till cirkulationsplats
Etapp ett av ombyggnaden av Flodamotet pågår fram till slutet av juni. Vi bygger om trevägskorsningen till en cirkulationsplats och anlägger nya gång- och cykelanslutningar. Vi ändrar körfilerna några gånger under arbetets gång.
När bygget är klart blir det lättare att ta sig fram, köerna minskar och trafiksäkerheten ökar.
Under byggtiden är hastigheten sänkt vid arbetsplatsen, vilket påverkar framkomligheten.
Vi återkommer med information om etapp två på norra sidan E20.