Har du hittat något som inte fungerar på kommunala gator och vägar eller i fastigheter som kommunen äger eller förvaltar? Det kan gälla gatubelysning, vatten och avlopp, vägar eller el. Då kan du göra en felanmälan till kommunen.
Det finns olika sätt att göra felanmälan.
I många fall tar kundcenter KomIn emot din felanmälan direkt. I andra fall tar de reda på vart du kan vända dig.
Fel som uppstår kvällar, nätter och helger, och som inte kan vänta, anmäler du till Securitas på telefonnummer 0302-714 60
Om du laddar ner appen Felanmälan Lerum kan du enkelt skapa och skicka dina felanmälningar till kommunen. Du hittar appen där appar hämtas i din mobiltelefon.
Du kan göra en felanmälan via vårt webbformulär för felanmälan. Webbanmälningar behandlas vardagar under kontorstid.
Kommunen reparerar tekniska fel på kommunala gator och vägar, och fastigheter som kommunen äger eller förvaltar. Felanmälan som gäller annan fastighets- eller markägare kommer varken att åtgärdas eller skickas vidare. Om du är osäker på vem som äger fastigheten/marken rekommenderar vi att du vänder dig till kundcenter KomIn istället för att använda webbformuläret.
Bjärke Energi äger och sköter all belysning i Sjövik. Du kan skicka in felanmälan via e-post till info@bjerke-energi.se.
Telefon: 0302-52 10 00
E-post: kommun@lerum.se
Senast uppdaterad:
Skriv gärna till oss om du har synpunkter gällande Lerum.se
Skriv gärna till oss om du har synpunkter gällande Lerum.se