Tillgänglighetsredogörelse Felanmälan
Lerums kommun står bakom Infracontrols mobilapp och webbplats för felanmälan. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda mobilappen och webbplatsen. Den här redogörelsen beskriver hur Infracontrols mobilapp och webbplats för felanmälan uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är mobilappen och webbplatsen?
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen och appen inte är helt tillgängliga, nämligen kartan. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av mobilappen eller webbplatsen?
Om du behöver innehåll som inte är tillgängligt för dig kan du meddela oss det via e-tjänsten Lämna synpunkter och klagomål.
Du kan även skicka e-post eller ringa till kommunens kundcenter Komin för att påpeka brister i tillgängligheten på kommuens webbplats. Kontaktuppgifter hittar du under rubriken kontakta kundcenter KomIn.
Vi svarar dig skyndsamt.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning, DIGG, har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta DIGG och påtala det.
Myndigheten för digital förvaltning, DIGG Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är helt förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1.
Innehåll som inte omfattas av lagen
Det innehåll som beskrivs här är inte fullt tillgängligt, men undantas enligt 9 § i lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Mobilappens och webbplatsens karta är inte avsedd för navigering och undantas därmed enligt 9 § i lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Kartan innehåller till mycket stor del grafiska element och är således väldigt svår att tillgänglighetsanpassa. Adressökningen och möjligheten att beskriva platsen för ärendet i beskrivningsfältet är däremot tillgänglighetsanpassade.
Hur vi testat mobilappen och webbplatsen
Vår leverantör Infracontrol har låtit ett företag, med expertis inom digital tillgänglighet, göra en extern granskning av mobilappen och webbplatsen, Felanmälan lerum.
Senaste bedömningen gjordes den 22 januari 2024.
Redogörelsen uppdaterades senast 22 januari 2024.
Senast uppdaterad: